Bon Bini Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Fam Schaft - WaarBenJij.nu Bon Bini Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Fam Schaft - WaarBenJij.nu

Bon Bini Curacao!

Door: DeSchafjes

Blijf op de hoogte en volg Fam

29 Juni 2012 | Curaçao, Curaçao

"Fenna vertelt" :

Eerst even een kort samenvattinkje voor de mensen die mij niet kennen.
Ik ben Fenna, ik heb 3 jaar op Curacao gewoond met mijn vader, moeder en mijn grote zus. We gingen toen op vakantie naar Ecuador. Daar zijn mijn vader en zus om het leven gekomen door een roof overval in de bergen. Nu gaat het, na ups en downs, weer erg goed met mij en kan ik zeggen dat ik van het leven geniet. Ik ben met Séline op Curacao geweest en ga daar nu een stukje over vertellen in de vorm van een brief aan mijn vader en zus.

Lieve papa en Minke,

Na 8 jaar ben ik eindelijk weer terug op Curacao. Ons eilandje waar we zulke leuke en mooie momenten met ons gezin hebben meegemaakt. Had het voor geen goud willen missen die jaren!

Ik kwam aan op Curacao, wat is het vliegveld veranderd zeg!! veel groter geworden. En niet meer die leuke aankomst hal (waar wij dan stonden te wachten op familie).

Daar stond Irma op ons te wachten, echt een schat van een vrouw en het klikte meteen heel goed! Toen zijn we naar het sea aquarium geweest(daar heb ik snorkel les gehad toen we er woonden). Daar hebben we een eerst wat gedronken zodat ik Irma ook wat beter leerde kennen. Toen hebben we een dolfijnen show bekeken. Ik moet eerlijk zeggen dat dat vroeger veel leuker en spannender was, haha! We hebben daar binnen nog een rondje gelopen bij de vissen en roggen. Toen we eigenlijk weg wilde gaan kwam Irma haar buurvrouw tegen (die is dolfijnen trainer voor kinderen met een geestelijke of verstandelijke beperking). Je mag daar normaal gesproken niet kijken maar wij nu dus wel. Heel bijzonder om te zien. Séline had nog heel lief in het winkeltje een knuffel dolfijntje gekocht als herinnering aan deze dag. Het sea aquarium is heel erg veranderd en ik dacht als deze dag zoveel dingen veranderd zijn als hier dan heb ik spijt dat ik hier heen ben gegaan maar gelukkig is dat helemaal niet gebeurd!

We zijn daarna naar jouw (Minke) en mijn oude school geweest. Dat was erg bijzonder, toen ik binnen kwam lopen sloeg me hart even iets sneller dan normaal. De directeur van toen was er niet meer. Maar deze meneer (Roel) was ook erg aardig. We kregen eerst wat water. Hij zei gelijk dat groep 8 zo afscheid gaat nemen dus dat we beter meteen even naar het boompje van Minke konden gaan. Het was erg mooi, daar kwam gelijk juf Joeke op ons aflopen en maakte even een praatje. Toen ben ik even op het bankje gaan zitten op het school plein om te kijken naar het afscheid van groep 8. Toen kreeg ik het ineens heel moeilijk want daar liepen wij ook altijd vroeger. Even goed uitgehuild samen met Séline. Totdat Juf Jolanda bij ons kwam, mijn bijles juf. Was wel grapping want ze wist nog erg veel van mij maar ze vroeg wel: "hoe vaak kwam jij hier eigenlijk, 2 keer in de week? en met hoeveel kinderen?" ik zei heel droog terug "kwam 4 keer in de week en alleen" haha! we hebben er erg om gelachen. We zijn met Jolanda al mijn oude klas lokalen afgegaan en ook die van Minke. Ook veel leraren gesproken. Ze konden mij en Minke nog erg goed herinneren en als ze niet wisten wie wij waren kende ze mama wel van het bieb bestuur. In de gang hangt een foto van jou Minke, met de datum. Erg mooi!! we hebben nog even met Roel gepraat en zijn toen verder gegaan.

We zijn naar ons oude huis gegaan. Toen we de berg opreden herinnerde ik me weer dat jij, Minke, mij de eerste dag met fiets en al van de berg afduwde! Na even de mensen te zoeken die er nu wonen (die zaten bij de buren, Irma kende ze dus dat was erg prettig), konden we naar binnen. Ze was heel makkelijk en ik mocht alles zien. Het huis en de tuin waren nog precies het zelfde, alleen er zit een nieuwe keuken in. Ons zwembad staat er nog! Ben erg blij dat ik daar geweest ben. Vond het fijn dat de mensen ook zo lief waren daar.

We zijn toen naar Daaibooi en Porto Mari geweest, de 2 strandjes waar we vaak zaten. Porto Mari noemde we ook wel het witte tentjes strand. Daar hebben we onwijs gelachen om het handtasje van Jet die ik mee had. Was wel grappig want toen we daar reden en daar waren kwamen er steeds meet herinneringen boven. Bijv. dat papa altijd zei dat we op de pier moesten zitten en dan heel stil moesten zijn want dat hoorde we bij zonsondergang de zon sissen in de zee! En wij zeiden "ja we horen hem" terwijl dat helemaal niet kon!

We hebben toen heerlijk gegeten bij Hookshut. Daar aten wij altijd als we bezoek hadden en konden Minke en ik heerlijk spelen. Alleen jammer dat ze jouw inktvis ringen niet meer hadden Minke.

Ik heb een super mooie dag gehad, en ben erg blij dat ik dit heb kunnen doen!
Het klinkt misschien gek maar heb ook zeker een hele leuke dag gehad!
Ook vond ik het erg fijn dat ik deze dag heb kunnen delen met Séline en Irma!

Hele dikke kus van je kleine meid, en kleine zusje!

Ik ga nu nog even verder genieten van mijn heerlijke vakantie op Bonaire...

  • 29 Juni 2012 - 07:13

    Nic:

    Wow, wat een ontroerend verslag, zit met tranen in mijn ogen..maar ook heel mooi!!..en Fenna ziet er super goed uit en die mag trots zijn op zichzelf!!..
    Liefs Nic.x.

  • 29 Juni 2012 - 08:22

    Lindy:

    Lieve Fen, wat heb je dat weer mooi gedaan..........je blijft mij maar verbazen, maar toch ook eigenlijk weer niet, met zo'n geweldige vader die je 8 jaar heb meegemaakt, moet je wel iets van hem hebben mee gekregen....
    tot zondag lieverd

  • 29 Juni 2012 - 08:52

    Ciska:

    Wat een mooi en een ontroerend verhaal wij kennen je niet maar ik vind dit toch erg dapper dat je terug bent gegaan.Maarje bent bij Seline en thijs die kunnen je nog een fijne tijd geven
    Groetjes van de buurtjes uit noordwijk

  • 29 Juni 2012 - 09:10

    Sandra Hendricx:

    Heftig verhaal zeg, maar heel erg mooi geschreven. Ik heb er tranen van in mijn ogen!

  • 29 Juni 2012 - 09:29

    Ghislaine:

    Bijzonder verhaal! Stoef meisje die Fenna, die komt er wel! Kus van 5 voor 5

  • 29 Juni 2012 - 10:20

    Mieke En Theo :

    Fenna wat een prachtige dag voor jouw Ben erg blij voor jouw dat je dit allemaal terug hebt kunnen zien en beleven ,dank aan Seline dat ze mee was met jouw en de mooie fotos van die dag .Zie je zondag weer!!!! Liefs Theo en Mieke

  • 29 Juni 2012 - 10:33

    Laura:

    Wauw Fen, super mooi geschreven! je bent een topper! Geniet ervan!
    dikke kus! je grote nicht! :)

  • 29 Juni 2012 - 11:02

    Joan:

    Heej Fenna, ik heb net je mooie brief gelezen aan je lieve papa en lieve zus Minke, en het onroerd me... Wat goed van je dat je jullie zo vertrouwde omgeving weer bezocht hebt al is het met een lach en een traan, maar in je verhaal en foto's straal je zéker de mooie, positieve en sterke Fenna uit! We wensen je nog fijne dagen, en bedankt dat we dit met je mogen delen....
    lieve groetjes van de jorinkie's, Joan


  • 29 Juni 2012 - 12:54

    Ciel:

    Lieve Fenna,
    Wat een geweldig leuk en emotioneel stukje, ik heb met tranen in mijn ogen het verhaal gelezen en, soms biggelde er een traan over mijn wangen, maar ik vind het geweldig zo jij schrijft, en het beleefd heb, ik hoop, dat je, van het bezoek, en de dag, heel veel kracht haalt, om gelukkig en blij verder te gaan.
    Lieve Fenna, sterkte, en heel veel liefs en knuffels van Ciel en Aad.

  • 29 Juni 2012 - 13:52

    Annemarie:

    Lieve Fenna en Seline,

    Wat een goed zeg dat jullie dit zo gedaan hebben. Het was een mooi verhaal om te lezen. Geniet nog lekker van de vakantie. Jullie mogen trots op jezelf zijn.

  • 29 Juni 2012 - 14:10

    Maureen:

    Fenna, dit is echt hoe jij bent, je kunt zo mooi verwoorden maar dus ook opschrijven hoe je denkt en voelt. Prachtig en onroerend. Ik herken het huis op Curaçao ook hoor en je school en wat goed dat Minke daar nog 'voortleeft'. Nog een paar fijne dagen op Bonaire bij je andere maar inmiddels net zo echte familie..liefs Maureen

  • 29 Juni 2012 - 15:01

    Anja Van Schagen:

    Hoi Fenna, je bent echt een stoere meid hoor! Probeer maar te genieten van het leven.
    Gr Anja

  • 30 Juni 2012 - 11:36

    Leny Klinkenberg:

    lieve Fenna, jij kent mij niet en ik jou ook niet , maar wat n ontroerend verslag en wat heb je de gruwelijke dingen die je hebt meegemaakt met je fam. mooi omschreven en volgens mij nu n plaats kunnen geven in je leven, wat lief van Seline om met jou mee te gaan naar de voor jou zo belangrijke plaatsen, !!!Fenna, veel sterkte en groetjes van Leny n zus van oma ciel.

  • 30 Juni 2012 - 17:41

    Carla Van Schagen:

    Hey Fenna,
    Je pa en zus zitten zeker nog in onze gedachten en dat zal nooit verdwijnen.
    Knap van je dat je het zo mooi kan beleven en je lot kan ondergaan,
    carpe diem=pluk de dag ,dat geldt voor ons allemaal, het kan in een seconde anders zijn,
    goeie terugreis en liefs van Carla( en voor als je ff niet meer weet wie ik ben; ik ben de schoonzus van je tante Maureen.

  • 30 Juni 2012 - 18:22

    Urte:

    Hoi lieve Fenna,

    Wat een mooie brief over een bijzondere en speciale dag! We zijn blij voor en met je dat je Curaçao, jullie (t)huis, school, stranden en herinneringen heb kunnen zien en voelen.
    Wat een mooie en waardevolle dag!!! Liefs uit Niedorp XXX

  • 01 Juli 2012 - 20:03

    Oom Rob,:

    Lieve Fenna,

    Wat fijn en goed van je dat je dit hebt gedaan. Heel bijzonder en diep respect voor je. Het doet mij zelfs goed om dit te lezen zodat we mijn bijzondere broer en nicht nooit zullen vergeten. Je bent een stoere meid en in je mooie foto zie ik nu veel terug van je vader.

    Kus van oom Rob.

  • 03 Juli 2012 - 15:54

    Gerda Geerlings:

    wat een ontroerend verhaal ,je zal dat allemaal mee gemaakt hebben. heel knap van je dat jij dat nu zo kan vertellen .wens je veel geluk in je verdere leven .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Sabbatical Bonaire

6 maanden

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2012

"The End"

24 Juli 2012

Tranen.....

19 Juli 2012

"Ik ben terug over 6 dagen...."

11 Juli 2012

Visite, visite..... een huis vol visite!

29 Juni 2012

Bon Bini Curacao!
Fam

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1431
Totaal aantal bezoekers 88731

Voorgaande reizen:

31 Januari 2012 - 25 Juli 2012

Sabbatical Bonaire

Landen bezocht: